onsdag 28 mars 2007

postcards from italy

1. Jag har, eller kanske hade, fina tankar i huvudet. De är för tillfället försvunna men jag vet att de semestrar i mitt huvud, även om de kanske sover nu. Det är i alla fall bra.

2. Jag har träffat släkt och vänner och det har varit fint.

3. Jag har inte pluggat inför tenta och inte orkat städa röra mig göra något vettigt och det har varit dåligt och frustrerande för mig och min andre.

4. Jag har haft sjuka sammanbrott helt utan vett och förklaring.

5. Jag har blivit glad av ny musik.

6. Jag har sett nya skor, jag har provat några, jag ska prova några fler. Jag ska försöka köpa något av paren om de passar finns i rätt storlek etc. Dessa skoproblem. Det har aldrig lönat sig att vara bredfotad.

7. Eller ---- på något annat sätt heller, tror jag. Få sätt i sådana fall.

8. Jag har kört med självförtroende.

9. Jag har sökt jobb utan lycka och står nästan vid ruinens brant (därför köper jag skor).

10. Någon har dött.

11. Någon annan har det lyckligtvis inte.

12. Jag mår illa och har ont ofta, anledning oftast oklar.

13. Min syster är en annan människa än den jag lämnade hemma när jag flyttade.

14. Jag saknar Malmö, mitt hjärta värker när jag tänker på och får vara i Malmö. Saknaden är fan överväldigande. När vi gick över Fersens bro och tittade på solnedgången och det luktade vår och det kändes som alla mina promenadkvällar, alla fantastiska jävla kvällar jag gått genom Malmö med pop och soul i spelaren och världen varit den bästa av alla möjliga, ville jag dö. Eh, ja.

15. Fruktsoda.

Inga kommentarer: