torsdag 11 januari 2007

my love

Det här med mat alltså. Jag tycker ju om mat. Jättemycket. Egentligen. Jag tycker bara inte om att laga den. Det är jobbigt och jag har inget tålamod. Orka vänta på att sojakorvarna ska bli varma rakt igenom, herregud. Orka hacka grönsaker. Klarar inte av att laga ordentlig mat när jag är ensam, det är för tråkigt. Lyckligtvis är jag nästan aldrig ensam eftersom jag bor med S och det känns lite mer nödvändigt att laga mat för två än för en, speciellt när S gör hälften. Men nu är S med sina klasskamrater i Malmö och sitter på någon pub och dare I guess dricker cola medan de dricker öl och blir jobbiga, då kokar jag lite fullkornspasta och orkar inte hacka paprika men kanske värma korv och det smakar så... äckligt. Jag är för trött för att äta men enbart för att jag inte ätit något idag. Mat. Jag saknar mjölk. Jag saknar att kunna lägga på lite fetaost eller crème fraîche eller pesto eller vad som helst. Jag är för trött för att göra tomatsås. Måste äta och promenera. Måste ta hand om mig själv. Måste äta bönor.

Gud, jag hatar bönor.

Inga kommentarer: