onsdag 24 januari 2007

stars

S ligger och sussar sött, hans praktik börjar tidigt imorgon i närliggande stad. Jag har krånglat klart med kurser och bestämt mig, har föreläsning imorgon kl 13. Våra dygnsrytmer kommer bli så olika men jag ska försöka hålla mig mellan vettiga tider så vi kan lägga oss tillsammans. Det är värdelöst att vara vaken och ensam när jag vet att han sover, men jag är inte ett dugg trött och har ingen lust att ligga i sängen och vrida och vända på mig till ingen nytta.

På föreläsningen i måndags, på kursen jag hoppade av, fick jag sjuka ångesten när jag insåg att allt handlade om det moment från a-kursen jag avskydde mest och aldrig riktigt förstod. Efter en timme gav jag upp och började rita istället. Jag ritar inte mycket, har ingen fallenhet för det och saker blir inte som jag vill (när jag väl har ett mål med ritandet). Det var ganska längesedan jag ritade överhuvudtaget, men i måndags började jag igen. Jag antar att det var en engångsföreteelse. Jag önskar jag vore bra på det men det är ingen önskan som pockar mycket nog för att jag ska orka lära mig det. Jag vet att jag resonerar så för ofta, det är deprimerande.





Jag dricker chokladmjölk, havremjölkssorten. Lovely.

Inga kommentarer: